Druga žena muftije Zukorlića: U islamu su žene slobodne!

Kada se muftija Muamer Zukorlić po drugi put oženio s Elmom Elfić Zukorlić, čitava novopazarska čaršija je brujala o njoj. Brak je sklopljen po islamskim, a sedam godina kasnije, kada se kandidovao za predsjednika 2012. godine, svi su se pitali da li će Srbija dobiti dvije prve dame.

Elma-Elfic-Zukorlic-620x350

Danas, ona je lijepa mlada žena, majka tri djeteta i generalni menadžer Internacionalnog univerziteta u Novom Pazaru.

Za Politiku ona kaže da joj je bilo potrebno neko vrijeme i snaga da se navikne na komentare sredine u koju je došla, kao i sa “pretresanjem” njenog privatnog života u medijima.

– Kada uvidite da živimo u licemernom svetu, gde dominiraju dvostruki standardi, i kada proanalizirate živote upravo tih lažnih moralista, shvatite da ste vi samo iskreni i transparentni, i na kraju, dovoljno hrabri da živite svoj život – ispričala je Elma.

Ona potiče iz ugledne novopazarske porodice, a sa djecom živi u centru Novog Pazara, dok druga muftijina žena, koju je upoznao u Jordanu, živi odvojeno sa svojom djecom.

Islam dozvoljava svojim vjernicima da imaju više supruga, pod uslovom da prethodnog bračnog partnera materijalno obezbjede i da od prethodne supruge dobiju saglasnost za novi brak.

– Ja sam vernica i sve svoje odluke preispitujem kroz vertikalu koja ide od mene prema uzvišenom Gospodaru. Shodno tome, nisam imala nikakvu dilemu. Naš brak se zasniva na versko-šerijatskim principima i u tom slučaju naravno da ni zakon Republike Srbije nije prekršen. Ima puno ličnosti na javnoj sceni Srbije, a i šire, o kojima bi trebalo raspravljati da li su prekršili taj isti zakon. Ali, mediji su raspravljali o muftiji, ne o njima.

Ona je po profesiji ekonomista, završila je bankarstvo i master studije iz oblasti ekonomskih nauka na Internacionalnom univerzitetu u Novom Pazaru, gdje od 2007. godine predaje, a već tri godine obavlja dužnost generalnog menadžera. U skladu sa vjerom, ona nosi hidžab.

– Ja se sa svojim hidžabom osećam veoma superiornom i dominantnom. Hidžab koji nosim nije nikakav izraz ženine potčinjenosti ili superiornosti muškarca nad ženom. Hidžab je manifestacije ženinog duhovnog integriteta. On je ženi inspiracija i garancija duhovnog mira, spokoja i sveobuhvatnog prosperiteta. Njen je štit, posebno u današnjem svetu u kojem živimo – kaže ona i dodaje:

– Statistika o zlostavljanju žena je poražavajuća. U Kanadi na svakih šest minuta bude silovana jedna žena, u Americi žena je pretučena, u kući ili van nje na svakih 15 sekundi, nažalost, primera ima još mnogo. Zato je hidžab ženi štit. A s druge strane, predstavlja i krunu njenog identiteta.

Ipak, prema njenim riječima, Evropa nema pravu sliku žene u islamu, niti to želi. Zato je i mnogima nobično da žena sa hidžabom može da bude na poziciji na kojoj je ona, ali i da prihvati da bude “druga žena”.

– U porodici u kojoj sam rođena bila sam tretirana kao princeza. Ljubav i podrška koju sam dobijala od oca danas me čine ovakvom kakva jesam. Mogu reći da takav status imam danas i u braku. Jeste li ikad čuli da se muslimanke organizovano bore za svoja prava? Ne! Zato što su žene u islamu zadovoljne, ali Evropa smatra da su zaostale i potčinjene jer se uklapaju u njihovu percepciju slobode – priča ona, pa nastavlja:

– Dok su se žene u Evropi borile za svoja elementarna prava, i tek ih ostvarile u drugoj polovini 19. i početkom 20. veka, žena u islamu je uživala u svim tim pravima. Islam je još pre 14 vekova ženi dao pravo na imetak, nasledstvo, obrazovanje, pravo da bira svog supruga, pravo na razvod – napominje Elma Elfić Zukorlić za kraj. telegraf.rs